Ny version 🎉

Pulstavlan 3.1

Läs om alla nya funktioner som kommer i Pulstavlan 3.1.

Nya funktioner 

Filtrering av patienter baserat på taggar 

Med vår senaste uppdatering kan du nu enkelt filtrera patienter baserat på specifika taggar. Denna funktion är utformad för att hjälpa dig att snabbt hitta och hantera patientinformation som är relevant för dina behov. 

A screenshot of a computer

Description automatically generated

Grön Arbetsmiljö 

Precis som vår uppskattade funktion “Gröna Korset” som fokuserar på vårdskador, har vi nu utvecklat en motsvarande funktionalitet för arbetsmiljö. Med “Grön Arbetsmiljö” kan du enkelt identifiera och hantera arbetsmiljöincidenter på ett strukturerat sätt. Dessa händelser illustreras nu tydligt i form av ett “A”, vilket gör det enkelt att få en tydlig överblick.

Grona Korset Och a Square

Översikstavla för personal

Nu är det möjligt att skapa en översiktstavla för personal på enheten. Planera och organisera arbetet genom att visualisera personalens tillgänglighet och fördela arbetsuppgifter baserat på deras profession och schema. A screenshot of a computer

Description automatically generated

Flexibelt personnummer-format för alla nordiska länder!

Pulstavlan stöder nu olika personnummer-format, konfigurerbart per miljö. Detta innebär att exempelvis endast det norska formatet kan tillåtas i Norge. 

Detta påverkar inte befintliga miljöer om inte en extra konfiguration görs. 

Stöd för inloggning via Okta och Microsoft 

Nu kan du logga in till Pulstavlan med Okta eller Microsoft, vilket ger fler alternativ för säker och smidig åtkomst. 
A screenshot of a phone

Description automatically generated
Detta påverkar inte befintliga miljöer om inte en extra konfiguration görs. 

Flexibla tavlan – Patienter och veckotavla

Nu kan du visa patienter i en veckovy på den flexibla tavlan. Detta ger dig en tydlig översikt över patienternas schema och gör planeringen ännu smidigare. 

Flexibla tavlan – Fokus på vissa veckodagar

För enheter som inte arbetar alla veckans dagar finns nu möjligheten att minska storleken och därmed dölja” mindre viktiga dagar, som lördag och söndag. Detta gör att du kan fokusera på de dagar som är mest relevanta för din verksamhet. 
 
E7cda793 A42b 4cfa A2f0 9235027ba54c

Flexibla tavlan – Uppdatering av professionsnamn 

Nu kan du ändra namn på befintliga professioner. Detta ger dig flexibiliteten att anpassa och uppdatera professionsnamn efter behov, vilket gör hanteringen av personalinformation ännu smidigare. 

Flexibla tavlan – Fritext på personaltagg


Nu kan du lägga till fritext personaltaggar, exempelvis för att indikera att någon är sjuk eller frånvarande. Detta ger dig möjlighet att ge mer detaljerad information och förbättra kommunikationen inom teamet. 

Flexibla tavlan – Antal dagar

Nu kan administratörer enkelt ställa in hur många dagar som ska visas som standard på tavlan för alla användare. Dessutom kan varje användare anpassa antalet visade dagar efter sina egna behov. Detta är särskilt praktiskt för de som vill se flera dagar vid planering, men föredrar att visa färre dagar i den dagliga verksamheten.

F8b1aa98 B4f5 46fe A45d D213ded359dd

Aeb4b47d 42d4 4424 827b Ec8ed014f2dd

Pulstavlan förberett för flera språk

Pulstavlan finns nu på engelska samt de nordiska språken norska, danska och finska. Vi har dessutom gjort det enkelt att lägga till ytterligare språk framöver, vilket gör att fler användare i fler länder kan använda Pulstavlan framöver. 
 
Detta påverkar inte befintliga miljöer om inte en extra konfiguration görs. 

Sökmöjlighet användarroller 

I administrationen kan du nu enkelt söka upp användare utifrån deras tilldelade roller. Detta gör det smidigare att hantera användarbehörigheter och säkerställa att rätt personer har tillgång till rätt funktioner. 

Android app 

Det finns nu en Android app som främst är tänkt att användas på större touch-skärmar som har ett inbyggt operativsystem. Detta gör att Pulstavlan kan användas direkt på skärmen utan tillhörande dator och sparar således kostnader relaterade till den extra datorn och hantering av denna. 

Kontakta oss om du är intresserad och vill veta mer. (Inloggning med SITHS eID har en begränsning som kräver en individuell telefon för de användare som ska kunna logga in på den stora skärmen) 

Mindre förbättringar 

  • Patienttavla – Tydligare indikation över vilken patient som är aktiv 

  • Favoritmarkering – Användare kan nu favoritmarkera upp till två enheter 

Tekniska förbättringar 

  • Uppgradering av ramverk i frontend 

  • Uppdatering .NET Core 8 

  • Generella prestandaförbättringar